יום חמישי, 18 בספטמבר 2014

ההיסטוריה המרתקת של חברת זינגר

אין כמעט חובב של מכונות תפירה, שלא נתקל לפחות פעם אחת במכונות הקלאסיות של החברה האמריקאית זינגר. למעשה, כשמדברים על מכונות תפירה-  נראה ששמה של החברה הוא כמעט הראשון שעולה. בשנים האחרונות, קרנה של החברה אף עלתה באופן משמעותי, בשל הרצון לחזור לתפירה בסגנון וינטז', וכך דגמים הקלאסיים של החברה, הפכו שוב להביות מבוקשים, מה גם שתחת השם של המותג, עדיין מייצרים מכונות תפירה רבות. אז מה כדאי לדעת על דרכה של החברה? ואילו מוצרים תוכלו למצוא בימים אלו אם אתם חובבי תפירה אמיתיים?
 

הכירו את החברה

       ההתחלה - ההיסטוריה של זינגר היא ותיקה מאד, ולמעשה זוהי החברה הראשונה אשר ייצרה מכונות תפירה מודרניות באופן המוני. החברה יוסדה ע"י אייזיק מריט סינגר - שהיה חייט במקצועו, ובאמצע המאה ה19, החל לעשות מעין הסבת מקצוע, ולהתחיל לייצר מכונות תפירה. החברה החלה כמובן לגדול לאורך השנים, כאשר את קפיצת הדרך הרצינית שלה היא עשתה כמעט 100 שנה מאוחר יותר - כאשר בשנות ה50 של המאה ה20, היא הפכה להיות אחת החברות המובילות בעולם לייצור מכונות תפירה.
       מה מיוחד במכונות? מה הפך את המכונות של חברת זינגר לאהודות כל כך? נראה שמדובר קודם כל על מגוון הדגמים הרחב יחסית שהיא הציעה לאורך השנים. כמו כן, החברה הייתה בעבר מובילה קווים אופנתיים, וכל מעצב אופנה שרצה לייצר בגדים איכותיים - טען שהוא היה משתמש במכונות של החברה - ובמקביל עקרות בית רבות השתמשו בה.

ומה המצב של החברה כיום?


גם היום, המכונות של חברת זינגר עדיין נחשבת פופולריות למדי. יש לציין שקיים שוק תוסס מאד של מוצרי יד שניה של מכונות אלו, עקב הרצון להשתמש דווקא בטכניקות התפירה הוותיקות יותר. החל משנת 2004 החברה נמכרה לתאגיד קולברג העולמי - שהחליט לשמור בכל זאת על המותג, בשל העובדה שהשם כבר הפך להיות מזוהה מאד עם מכונות תפירה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה