יום ראשון, 27 באוקטובר 2013

תופרים קריירה - הכל על לימודי התפירה

כל מה שצריך לדעת על לימודי תפירה

סטודנטים בכל הגילאים יכולים להצטרף אל מסלולי לימוד מרתקים בנושא תפירה, וכך לסלול לעצמם דרך לקריירה ארוכה המשלבת עניין אישי. בין אם מטרת הלימודים היא פרנסה או תחביב בלבד, אין ספק כי תפירה היא נושא מורכב המחייב התייחסות אקדמית ברמה גבוהה. מעבר לכך, בעזרת לימודים מן הסוג הזה ניתן לגעת גם בנושאים חדשים כגון בדים, טקסטורות, אביזרי תפירה, אופנה, טקסטיל ועוד.

יש מספר דברים אותם כדאי לדעת לפני שנרשמים אל לימודי תפירה. ראשית, הלימודים מתאימים גם לחסרי ניסיון. אין צורך בידע קודם על תפירה על מנת למצות את המקסימום של לימודים הנערכים במסגרת איכותית ומפרה. שנית, כדאי לשקול לימודים גם בתור קריירה שנייה, או במקביל אל תחום עבודה קיים.

איפה אפשר ללמוד תפירה?

להלן מספר פלטפורמות בולטות בהן ניתן היום ללמוד תפירה:

א. חוגים אישיים – מכוני תפירה רבים מפעילים חוגים במתכונת נוחה עבור ציבור המעוניין להצטרף אל התחום. היתרון של מכונים אלו הוא בא לידי ביטוי בגמישות ובאמצעים, אך החיסרון עשוי להיות מחירים גבוהים. חוגים אישיים שמים דגש על תפירה נכונה, איכותית ומדויקת, ובחלק מהמקומות ניתן להשתלב בעבודה מעשית כבר עם סיום הלימודים.

ב. מדרשות אופנה – כמעט כל מוסד אקדמי המלמד על אופנה עורך קורסים בתפירה. קורס זה מיועד בעיקר לאלו המעוניינים להכיר מקרוב את עולם האופנה, ללמוד טכניקות שונות בתפירה ולהיחשף אל רמות למידה שונות. הקורסים במדרשות האופנה הם בעלי גוון תיאורטי, אולם כדאי לבחון כל מסלול לגופו, ולבדוק האם יש גם אפשרות להתנסות פרקטית.

ג. אתרי אינטרנט – לא מעט אתרי אינטרנט מפעילים חוגי תפירה אונליין. אל החוגים הללו ניתן להצטרף במחיר נמוך יחסית, אולם יש צורך במידה מסוימת של ניסיון או לפחות אוריינטציה לתפירה על מנת לעקוב אחר הלימודים. האתרים מתמקדים בתפירה ביתית, ומאפשרים לחובבי התפירה לייצר בעצמם את הבגדים שתמיד רצו.

נושאים מרכזיים בלימודי תפירה

קורס תפירה נחשב קורס מקצועי בתחום לימודי העיצוב, ויש לכך מספר השלכות. מעל הכל, הלימודים מתקיימים בקבוצות קטנות, והמדריכים נותנים יחס אישי לכל סטודנט. כל תלמיד יכול להתקדם על פי קצב אישי. תכניות הלימוד משתנות בהתאם לרמת הקורס, כמות התלמידים והיעדים המוגדרים מראש.
אלו הנושאים המרכזיים העולים במהלך לימודי תפירה:

  •           בחירת בד
  •           הכנת גזרות
  •          הפעלת מכונת תפירה והשימושים בה
  •           תחזוקה של מכונת תפירה וכללי בטיחות
  •           סוגי מכפלות
  •           עיבודים, כיסים וקפלים



לסיכום, אין ספק כי לימודי תפירה יכולים להיות הגשמת חלום עבור חובבי אופנה. הלימודים מאתגרים ונערכים בקבוצות איכותיות, כאשר ניתן להצטרף אליהם במסגרת חוגים אישיים, מדרשות אופנה ואתרי אינטרנט. כדאי לשקול את האפשרות ללמוד על תפירה, ולהעשיר את יכולת הביטוי באחד המקצועות העתיקים בעולם. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה